El Festival deixa uns beneficis nets de 38,1 milions a Àustria

El Festival d’Eurovisió 2015 hauria deixat uns beneficis nets de 38,1 milions d’euros a Àustria, segons estima l’Institut d’Estudis Avançats (IHS) d’aquell país. Es tracta del valor econòmic agregat, xifra que resulta de deduir la despesa global d’organitzar el Festival del gruix d’ingressos obtinguts. Segons la mateixa estimació, d’aquests 38,1 milions, 27,8 han revertit directament a Viena, seu del Concert. Les quantitats engloben els beneficis aconseguits en concepte de turisme més els ingressos per la compra d’entrades per a cadascuna de les gales del Festival. Si es contempla únicament el concepte turisme, el valor econòmic agregat ha estat de 14,9 milions per a tot Àustria, dels quals 11,6 corresponen a Viena. Segons l’Oficina de Turisme d’Àustria i un estudi fet per la Universitat Modul de Viena, el valor publicitari de tot plegat equival a 100 milions d’euros.

En general, el Festival d’Eurovisió va aconseguir una audiència televisiva de 200 milions de telespectadors. Cent mil van veure les gales en directe dins el Wiener Stadthalle, és a dir, les semifinals, la gran final de dissabte 23 de maig i els diferents assajos generals. Les autoritats austríaques estimen que 120.000 persones van utilitzar el Village, instal·lat a l’esplanada just al davant de l’Ajuntament de Viena, on es varen muntar diferents casetes amb servei de restauració i stands informatius de tots els països participants al Festival. El d’Espanya oferia informació turística del país. En el Village també es va muntar un videowall gegant des d’on 25.000 fans van seguir en directe la gran final d’ara fa un mes, guanyada per Suècia. Arreu del país es varen muntar 49 pantalles gegants més perquè el públic presenciés el concert final.

DSC_0369

Eurovisió 2015 ha comptat amb 140 empreses col·laboradores, inclosos els 18 patrocinadors oficials del Concurs. El dia de la gran final, van treballar 3000 persones, entre els tècnics de la cadena pública de televisió, els operaris de les empreses subcontractades per a l’organització del show i els 800 voluntaris (triats d’entre més de 1500 candidats; el més jove d’ells tenia 18 anys i el més veterà, 77). Els voluntaris provenien de 41 països diferents i van atendre, entre tots, en 50 llengües, inclosa la de signes en alemany. En total, Eurovisió va acreditar 1,565 periodistes. El total dels membres de les diferents delegacions va ser de 1.269. L’euroclub, instal·lat enguany a la popular cerveseria Ottakringer, va ser visitat per 7.200 persones al llarg de tota la setmana. L’organització i la ciutat van aconseguir una nota mitjana d’1.6 entre tots els periodistes enquestats, on 1 és la nota màxima i 5, la mínima.

L’Oficina de Turisme de Viena ha mostrat a l’Eurobloc la seva satisfacció pel balanç final d’Eurovisió 2015. Olivia Divjak, agregada de Premsa de l’organització, ha assegurat que “per a nosaltres, Eurovisió era perfecte per presentar Viena com a una metròpoli oberta i tolerant. A causa de la seva ubicació geogràfica, la seva història i el seu perfil sociocultural, la diversitat sempre ha format part de Viena, no només des d’Eurovisió i Conchita Wurst”. El Festival, a més, “era una oportunitat ideal per mostrar a tot el món els principals actius de Viena: la música i l’hospitalitat. Està clar que el lema d’Eurovisió ‘Building bridges’ era perfecte per al marketing del turisme” de la capital austríaca.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Translate »