Dues setmanes abans d’aterrar a Estocolm, el més calent encara era a l’aigüera

Dues setmanes abans de l’arribada de Barei a Estocolm, el més calent encara era a l’aigüera. Segons posa de manifest el web eurovision-spain, la realització del número que havia de fer la representant espanyola a Estocolm encara estava en una fase molt embrionària, mentre que les d’Ucraïna, Austràlia i Rússia estaven pràcticament enllestides. La televisió sueca, organitzadora del Festival, va enregistrar un video amb figurants de l’actuació de Barei un parell de setmanes abans de l’arribada de la delegació espanyola a Suècia. El clip, de 2 minuts i 53 segons, es va fer en base a les indicacions que TVE havia passat a la cadena sueca i que l’SVT va rebre l’1 d’abril segons la mateixa informació. Es tracta d’un story board de 22 pàgines fet per Giò Forma, la consultoria italiana encarregada de dissenyar l’escenografia i la realització d’Espanya. En aquest document es demana, entre d’altres coses, que les coristes només siguin il·luminades quan canten, cosa que sí recull d’assaig amb figurants però no pas en l’actuació eurovisiva de Barei, on Brequette i companyia apareixen en la penombra gairebé sempre. També es sol·licita que en els plans curts de Barei, sempre hi hagi colors plans al darrere seu, per tal de ressaltar-ne la cara, cosa que tampoc no va passar en el directe de dissante dia 14. Aquest document va anar sent desenvolupat amb el pas dels dies fins a arribar a les 60 pàgines, tot i que es desconeix si aquesta darrera versió va arribar a mans de la televisió sueca.

Entre el clip amb figurants i la realització final del número de Barei hi ha força diferències. D’entrada, la velocitat del zoom en què la càmera s’apropa a l’escenari a l’inici de la cançó, és molt més lent en la prova feta pels suecs, que tampoc no conté la caiguda de l’artista al final de la primera tornada ni tampoc l’apagada del llum. Per tant, tampoc no conté la imatge de la intèrpret cantant al terra quan reprèn el tema. Els plans curts dels peus de Barei mentre balla la tornada del ‘Say yay‘ tan sols apareixen durant un parell de segons cap al final de tema, i el camí de l’artista per la passarel·la fins a la plataforma que hi ha a tocar del públic és un pèl més tard del que va passar en realitat. En la prova feta per l’SVT hi ha molt pocs plans curts i algunes aproximacions laterals de la càmera cap a l’artista també són diferents del que vàrem veure dissabte 14; al clip es fan per la dreta de la figurant mentre que durant la retransmissió del Festival es varen acabar fent per l’esquerra de Barei. Segons l’equip de Barei, la prova amb figurants de l’SVT no té res a veure amb el que ells havien enviat uns dies abans, i consideren que el clip venia a ser una barreja entre l’actuació feta per Barei a ‘Objetivo Eurovisión‘ i els primers assajos de l’artista amb el coreògraf alemany Fritz Mensch.

Assaig amb figurants de l’actuació espanyola (Youtube)

La publicació d’aquests documents ratifiquen les explicacions donades per l’artista espanyola poc abans del Festival, en què lamentava un i altre cop que la televisió sueca no estava fent cas de les reiterades indicacions del seu equip artístic, però es manté el secret envers qui va ser el veritable culpable de què tot allò que Barei volia no s’acabés fent. Segons ha pogut saber l’Eurobloc, i al contrari del que alguns mitjans han volgut interpretar després d’una entrevista concedida a ‘Pasión Eurovisión‘, Barei tan sols critica TVE des de 2 punts de vista; d’una banda, que ha hagut de lluitar probablement més que artistes d’altres països per convèncer la televisió pública estatal de què acceptés fer determinades coses, durant la seva actuació. I per una altra, que li hauria agradat tenir un contacte directe amb els realitzadors suecs i no pas amb la intermediació de la delegació. Paral·lelament, l’artista agraeix l’Ens públic que l’hagin deixada concursar cantant totalment en anglès, triar coreògrafs i coristes. L’Eurobloc també ha pogut confirmar que demà es parlarà sobre el Festival en el transcurs del Consell d’Administració de RTVE, tot i que la intenció dels directius de la cadena és oferir únicament informació sobre les audiències i el seguiment que el Concurs ha tingut als perfils de TVE en diferents xarxes socials. Tot i i això, les mateixes fonts no descarten que el representant d’algun partit de l’oposició demani que s’assumeixin responsabilitats pel nou fracàs en el show. Les mateixes fonts indicaven a l’Eurobloc que qualsevol valoració sobre la pol·lèmica l’hauria de fer Toñi Prieto, responsable d’Entreteniment de la cadena, la qual cosa fa pensar que el càrrec de l’executiva no està en perill.

(Foto: Andres Putting)

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Translate »