Eurovisió 2016 congrega gairebé 205 milions d’espectadors

Gairebé 205 milions de telespectadors en 42 països i un increment del 2,5% respecte l’edició de Viena 2015. Són dades oficials fetes públiques per la Unió Europea de Radiodifusió (UER), que a més informa que la gran Final de dissabte 14 de maig va aconseguir, de mitjana, una quota de pantalla del 36,3% en 40 països. Aquesta xifra és molt superior al 15,7% de mitjana que habitualment registren els programes emesos en prime time en aquests països. A tall d’exemple, la quota de pantalla més alta registrada a Espanya l’any passat va ser el 26,2% del debat a 4 dels candidats a les eleccions del 20 de desembre, organitzat per Atresmedia.

Segons les mateixes dades, el Festival d’enguany ha batut el rècord d’audiència d’aquest esdeveniment a Suècia, que conservava l’edició de l’any 2000. Al país amfitrió, la gran Final la varen veure 3,6 milions de telespectadors, amb un share del 84,7%. A Ucraïna també es varen aconseguir xifres rècord des de 2010; en aquell país, varen veure la Final 1,5 milions de telespectadors. També a Alemanya es varen registrar les millors xifres d’audiència des de 2010: 9,3 milions de televidents amb un 36,8% de share. La millor quota de pantalla es va registrar a Islàndia: el 95,3%. El grup d’edat que més va seguir el show va ser el comprès entre els 15 i els 24 anys: el 42,4% dels nois i noies d’aquestes edats que veien la televisió dissabte 14 a la nit, sintonitzaven amb el senyal que Eurovisió distribuïa a tot Europa, Austràlia, la Xina i els Estats Units des del Globen Arena de la capital sueca. D’altra banda, el Festival va ser vist en directe a través de la pàgina web eurovision.tv per 2,6 milions de telespectadors. Posteriorment, a través de les reproduccions a la carta d’aquest mateix site, han vist la Final 5,3 milions més.

(Foto: Thomas Hanses)

 

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Translate »