Crítica dels Països Baixos; Trijntje Oosterhuis, “Walk alone”

Va fer les primeres passes al món de la cançó al costat del seu germà Tjeerd, amb qui va formar el duet Total Touch al 1990. Varen editar 2 discos. El primer d’ells, però, es va fer esperar 6 anys!. Amb el single “Touch me there” varen aconseguir un disc de platí. El grup va fer una primera pausa al 99, que Trijntje va aprofitar per enregistrar el seu primer treball en solitari, “For once in my life“. Total Touch es va dissoldre definitivament al 2001, quan Tjeerd va optar per enfocar la seva carrera cap a la producció i la composició mentre ella tornava a caminar en solitari. Des d’aleshores ha editat 12 nous treballs; el darrer d’ells, al 2012, produït per Anouk, la representant holandesa de 2013, amb qui ha escrit el tema amb què intentarà aconseguir la victòria a Viena.

trijntje-oosterhuis-terug-basis-in-nieuwe-tour

Trijntje Oosterhuis representarà els Països Baixos a Viena

stock-footage-highly-detailed-flag-of-the-netherlands-ripples-in-the-wind-looped-d-animation-for-continuous

PAÏSOS BAIXOS

Trijntje Oosterhuis, “Walk alone

Autores: Trijntje Oosterhuis i Anouk

https://www.youtube.com/watch?v=eSZwKW3RqT0 

marian-van-de-wal_lead

MARIAN VAN DE WAL, cantant (Andorra 2005)

Fa anys que sóc fan de Trijntje Oosterhuis, igual que d’Anouk, de Waylon i d’Ilse de Lange (The Common Linnets). Ningú canta el seu repertori; fan una cosa completament diferent. Trijntje canta uns temes tipus blues fenomenals. Però vaig escoltar la cançó d’aquest any i no m’agrada gaire. He de dir que els últims 2 anys tampoc no em van convèncer i van tenir molt bons resultats. Doncs… igual és un bon senyal que a mi no m’agradin gaire les cançons! Però s’ha de dir que tot depèn del sorteig de l’ordre d’actuació de cara a la final; perquè amb Anouk i The Common Linnets va passar el mateix: entre tant soroll i cançons mogudes, ells duien temes diferents i molt agradables. Si tenim la sort de que això passi un altre cop, ‘Walk alone‘ pot quedar bé.

11003293_10153007722270751_1767127629_o

DESIRÉE VAN DE VELDE, eurofan

Un altre cop el meu país envia a Eurovisió una de les seves millors cantants, Trijntje Oosterhuis. La cançó ‘Walk alone‘ és fàcil a l’oïda i fins ara continua sent una de les millors de l’any, segons l’opinió de molts fans. No dubto que Trijntje tindrà un equip molt professional per encarregar-se de la preparació per a Viena i per a l’actuació, però m’hauria agradat que la cançó hagués estat una mica més atrevida; més especial. Ella té una veu espectacular. I podria mostrar moltíssim més en aquesta cançó, o en qualsevol altra.

 

Meri

 MERI PICART, periodista musical

Sorpresa, i agradable, en acabar d’escoltar la cançó d’Holanda. Tornada enganxosa, fresca, bastant actual i allò que és difícil definir però que fa que funcioni el dia del Festival… se’n diu ‘àngel’?

La cançó, perfectament interpretada per aquesta cantant mítica i veterana al seu país, que ara viu un segon moment d’èxit gràcies a participar al conegut format del talent show ‘The Voice‘, i, com no, porta una gran cançó, d’una altra incombustible i habitual deesa de la música holandesa, Anouk, que aquesta vegada l’ha clavat!. Tindrà vot indiscutible del jurat i d’un públic en general que agrairà una mica d’aire fresc enmig de massa espectacle i cançó rocambolesca. Em jugaria el coll a que això serà un Top 10.

JES-C3-9AS1 JESÚS ACEBEDO, compositor i pianista

Walk alone‘ és un tema que transmet bona energia. Un bon tema pop, composat per Anouk, que està ben interpretat per Trijntje Oosterhuis, cantant veterana amb bona veu i bona posada en escena. Bona cançó, bona veu, bona instrumentació, bona producció… Tot està bé, o fins i tot molt bé, però per a mi es queda amb aquesta nota: bé.

Una cançó de 3 minuts, amb una melodia senzilla i maca. Destacar els cors, que donen encara més força a la cançó. Molt ben trobat quan, durant la segona tornada, mentre sonen els cors de fons, la cantant superposa la melodia de la cançó.

A nivell instrumental, molt correcte. El tema comença amb la veu acompanyada per una guitarra acústica, que anirà creixent progressivament fins arribar a la tornada, on entren els cors, la bateria i el baix. Un plantejament molt correcte i efectista. Un pont que fa la seva funció. I un final de cançó especialment ben trobat: la cantant, que ve acompanyada pels cors a la tornada, es queda finalment sola per acabar provocant una tensió musical tot cantant el ‘walk alone, baby!‘, que deixa l’oient en un punt àlgid i positiu.

Nuno

NUNO VALÉRIO, compositor

La cantant és genial i la seva veu és perfecta per a gravacions de discos. ‘Why, why, ai, ai, ai, ai‘?. Això es repeteix molt! És que de vegades, que una tornada es repeteixi tant no significa que es quedi a l’oïda: pot avorrir! Per ser una cançó d’Anouk, m’ha decebut. No crec que guanyi malgrat l’interès holandès. L’any passat varen quedar segons; crec que s’han equivocat, enguany.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Translate »