Eurovisió dispara els preus dels hotels i dels vols a Lisboa

La celebració del Festival d’Eurovisió ha disparat el preu dels vols i de l’allotjament a Lisboa. Des d’Espanya, per exemple, el preu mitjà dels vols a la capital portuguesa per als dies en què està previst que se celebri el Festival, ha augmentat un 24%, igual que els trajectes des de Luxemburg, país que no participa a Eurovisió però on viu una de les principals colònies d’emigrants portuguesos. Tot i això, són els vols entre Àustria i Lisboa els que més han pujat de preu per a aquest període: +32%, dada que contrasta amb l’abaratiment d’un 10% dels tiquets per volar entre la capital portuguesa i Itàlia. De moment, els francesos són els que més bitllets d’avió estan comprant per visitar Lisboa els dies del Festival; un 29,2%. Cal dit que França és on resideix també una important colònia portuguesa. Els alemanys són els segons en aquesta llista, i representen per ara el 18% dels turistes que arribaran a Lisboa per aire. Els espanyols són els tercers, amb el 10%. Tot i això, i segons Skyscanner, la cerca de bitllets entre Espanya i Lisboa s’ha incrementat un 80%.

Pel que fa a l’allotjament, i segons assegura el Diário de Noticias portuguès, el preu mitjà de l’estada als hotels de Lisboa per als dies del Festival s’ha incrementat un 15%. En la mateixa informació s’assegura que l’ocupació en els establiments de les principals cadenes hoteleres que operen a Lisboa s’apropa al 100%, per als dies del Festival. En els del grup Vila Galé, els principals turistes són els francesos (18%), seguits dels espanyols (16%) i dels brasilers (12%) En general, Lisboa preveu una afluència de 37.000 visitants gràcies a Eurovisió, als quals cal afegir les 1500 persones que formaran part de les 43 delegacions participants i el miler llarg de periodistes arribats de tot Europa i d’Austràlia. L’Associació de Turisme de la capital portuguesa es mostra optimista respecte els efectes que Eurovisió tindrà el la ciutat, que reconeixen no serà immediat. Segons l’entitat, i més enllà dels beneficis directes del turisme els dies específics d’Eurovisió, el Festival contribuirà a potenciar la marca Lisboa junt al Web Summit (que es va celebrar el passat mes de novembre i que va suposar més de 50.000 visitants procedents de 170 països), la Volvo Ocean Race (que va acollir l’arribada de la primera etapa, des d’Alacant, i la sortida de la segona, cap a Ciutat del Cap, al novembre de 2017) i els diversos congressos internacionals que habitualment se celebren a la ciutat.

(Foto: Marketeer)

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Translate »