Alfred i Amaia explotaran intimisme i complicitat amb una realització que buscarà els petits detalls

La trobada, el diàleg i l’explosió. En aquestes tres fases es podria resumir la posada en escena que Alfred García i Amaia Romero han assajat aquesta tarda a l’escenari de l’Altice Arena de Lisboa. En cadascuna d’aquestes fases, Germinal Torremocha, encarregat de la il·luminació de la proposta espanyola, ha previst que la llum vagi canviant d’intensitat; des d’una penombra inicial, en què els artistes es busquen, fins a l’explosió d’amor del final, en què hi haurà el màxim de llum per començar a enfosquir-se lentament mentre els intèrprets canten l’un davant de l’altre els darrers compassos de ‘Tu canción‘. Vicky Gómez, la coreògrafa de la delegació espanyola, ha pensat també un efecte que busca l’originalitat: els braços de l’Alfred i l’Amaia s’uneixen formant la figura d’un cor. En general, serà un número en què predominarà el color sèpia i el daurat, tot i que la llum directa que caurà sobre l’Alfred i l’Amaia serà blanca. I atenció!; just acabant, el número inclourà un efecte pirotècnic: us parell d’estels travessaran tot l’escenari per acabar unint-se; al·legoria perfecta del missatge que transmet la cançó i que es reforça amb els moviments que faran els artistes.

Jordi Vives, encarregat de dissenyar la realització del número, ha projectat una proposta molt intimista, que redueix al màxim l’ús de plànols generals. I és que les càmeres, segons TVE, han de reflectir la complicitat entre l’Alfred i l’Amaia; la intensitat de la seva història d’amor, que no és altra que la que també expressa el tema amb que intentaran aconseguir la victòria, dissabte dia 12. Això requereix de plànols curts. Els més oberts i generals es reserven per al final de l’actuació, en què l’explosió d’amor ja obliga a enviar un missatge menys intimista, que simbolitzi l’amor en general, i no només el que senten els dos intèrprets. Per cert, l’actuació començarà amb ells dos d’esquena; una petita reminiscència de l’actuació que Manel Navarro va fer l’any passat a Kíev. Així, s’ha eliminat l’inici amb piano que ja vàrem veure durant la Final espanyola. I és que segons ha explicat TVE, ni l’Alfred i l’Amaia no se sentien còmodes amb una acció que no deixa de ser falsa, ja que realment ni l’un ni l’altre no poden tocar cap instrument, perquè a Eurovisió, com tot eurofan sap, és enllaunada. En definitiva, l’actuació, dirigida per Tinet Rubira, pretén transmetre elegància; la complicitat de l’amor i explotar els petits detalls, com ara les mirades que es creuen l’Alfred i l’Amaia. Un cop visionat el primer assaig, TVE sol·licitarà a l’RTP alguns canvis en els plànols presos amb l’steadycam, però en general, regna la satisfacció en l’equip dels artistes.

Avui, l’Amaia ha vestit de color marfil; l’Alfred, un trajo color bordeus. Però, atenció! Segons la delegació espanyola, aquest no ha de ser necessàriament el vestuari final que lluiran els artistes en la gala de dissabte 12. S’ha triat per fer proves de llum. Teresa Helbig i Paco Varela han dissenyat més models perquè els intèrprets puguin triar. El pròxim assaig el tindran diumenge vinent. Ahir, l’Alfred i l’Amaia varen coincidir durant el sopar amb SuRie, la representant britànica, que ha piulat una fotografia de tots tres al seu perfil de Twitter. Aquest matí, juts abans de dinar, els representants espanyols han passejat per la Baixa; el centre històric de Lisboa, passant per la praça do Rossio, la rua Augusta, plena de terrasses de restaurants i de botigues; el Miradouro do Arco da Rua Augusta, i el Terreiro do Paço, on s’ha instal·lat l’Eurovillage.

(Fotos: Andres Putting -EBU-, i RTVE)

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Translate »