Lisboa’18, el Festival més vist a Espanya en els darrers 10 anys

Rècord d’audiència! El Festival d’Eurovisió 2018 ha estat el més vist dels darrers 10 anys, a Espanya. En concret, la Final d’ahir va aconseguir un 43,5% de quota de pantalla, amb 7.170.000 espectadors. Les votacions, encara varen tenir més telespectadors; en total, 51,2% de quota amb 8.111.000 persones al davant de la pantalla. El minut d’or es va registrat a les 00.27h, és a dir, durant les votacions, amb 8.756.000 espectadors (57,9%)

L’actuació d’Alfred García i Amaia Romero, a les 21.20h, va reunir al davant de la televisió 6.230.000 espectadors; el que suposa una quota de pantalla del 41,6%; és a dir, 8,3 punts més que la Final de 2017 i 572.000 espectadors més que l’any passat. D’aquesta manera, La 1 de TVE va ser la cadena més vista en horari prime time, amb el 38,4% i en el de late night, amb el 37,1%. Aquests registres van permetre la cadena ser la líder absoluta de tot el dia d’ahir, amb una mitjana del 22,9%.

En general, la Final d’Eurovisió 2018 ha tingut un increment mitjà de 2,696.000 espectadors, que traduït en percentatge significa 14.9 punts més. L’audiència de les votacions també ha pujat: +16,1% i 2.892.000 espectadors.

(Foto: Andres Putting, EBU)

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Translate »