Eurovisió deixa un benefici de 25 milions en l’economia de Lisboa

El Festival d’Eurovisió ha tingut un impacte directe en l’economia de Lisboa de 25 milions d’euros. Són els primers càlculs fets per l’Ajuntament de la capital portuguesa, sis dies després de celebrat el certamen. Segons ha pogut constatar la cadena pública de televisió de Portugal, l’RTP, els restaurants ubicats al voltant de l’Altice Arena ha incrementat considerablement el número de clients durant els dies de celebració del Concurs, amb propietaris que xifren aquesta millora en el 30% i d’altres que, segons els dies, asseguren que l’increment va ser del 70%. L’hostaleria també n’ha sortit beneficiada; els establiments de quatre estrelles han estat els més buscats, segons l’associació professional portuguesa del sector. Així, aquests hotels registraven una ocupació del 90%, els dies del Festival. Comptabilitzant la resta d’establiments, la mitjana d’ocupació ha estat de gairebé el 80%, al llarg de les passades dues setmanes. La plataforma Airbnb assegura que s’ha incrementat un 42% la xifra de reserves a Lisboa en relació al maig de 2017. Quan tan sols quedaven cinc dies per al Festival, tan sols hi havia disponible un 15% de l’estoc total d’allotjament a Lisboa en aquesta plataforma, amb preus mitjans diaris de 63€ les habitacions privades i els 150€ els apartaments sencers. eDreams ha xifrat un increment del 37% en el número de visitants a Lisboa, en comparació al maig de 2017.

(Foto: Booking)

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Translate »