Ecos de la Conferència de Londres (I): dones, adolescents i nòrdics, els més fidels a Eurovisió

Dona, nòrdica i adolescent. Seria un esbós de perfil del televident que més sovinteja davant l’aparell de televisió per seguir en directe la gran final del concurs. Això és el que es desprèn de l’estudi que va presentar a Londres divendres passat Francesca Cimino, analista del Servei d’Intel·ligència dels Mitjans de la xarxa Eurovisió. Segons les dades de què disposa l’ens organitzador del Festival, el públic més fidel a la final és l’adolescent; el 42%. També hi ha adults i nens (37%) i persones de la tercera edat (36%). Per tant, sembla que es confirma la tan famosa dita que Eurovisió és un programa per a tota mena de públics. Segons el mateix estudi, abunden més les dones, entre els telespectadors de la final; un 39%. Els homes representen un 35%. Per una altra banda, i segons dades recollides des de 2004, el programa dobla la mitjana de l’audiència en horari prime time dels canals que l’emeten.

Els països on més el segueixen són Islàndia, Noruega, Suècia, Dinamarca i Armènia, amb percentatges de share superiors al 70%. A Islàndia, però, s’han arribat a documentar xifres rècord de share: 99%, segons l’estudi presentat per Cimino. En un segon tram, hi ha els països on el show aconsegueixen un share estimat que oscil·la entre el 50 i el 70%; són Grècia, Xipre, Àustria i Finlàndia. Espanya es troba en el tercer grup (shares que van del 30 al 50%) junt al Regne Unit, Irlanda, Alemanya i Rússia, entre d’altres. A la cua, és a dir, menys del 10% de share, hi ha Geòrgia i Itàlia.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Translate »