Eurovisió 2019 perd audiència a Espanya però continua arrasant a la graella

Menys que 2018 però un altre cop, escombrada absoluta. El Festival d’Eurovisió 2019 va comptar amb un 36,7% de quota de pantalla i 5.449.000 espectadors. L’any passat, el Festival celebrat a Lisboa va aconseguir una audìència del 43,5% i 7,1 milions de telespectadors. Enguany, durant les votacions, l’audiència va ser superior: 44,6% de share i 6,1 milions de telespectadors. Però el minut d’or va ser el moment de l’actuació de Miki. El terrassenc va aconseguir aplegar 7,2 milions de televidents. Són els millors registre de TVE1 en el que portem de 2019. Catalunya va ser la quarta Comunitat Autònoma amb major audiència del certamen, la nit de dissabte, amb una quota de pantalla del 39,3%. Pel davant hi va haver Castella Lleó (47,8%), Aragó (44,5%) i Madrid (42,6%). Els joves d’entre 13 i 24 anys van ser el grup d’edat amb major seguiment del certamen: el 60,1% de persones d’aquestes edats van seguir el show emès des de Tel Aviv. Les dones l’han seguit més que els homes: 37% i 36,4% respectivament.

(Foto: Thomas Hanses)

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Translate »