Bon show, organització deficient i nova estirada d’orelles a TVE

Vist des de dins de l’Expo Tel Aviv, el Festival va estar força bé. Des de la televisió, no ho sé, però la impressió general que rebo és que el show va ser molt lluït“. Són paraules d’Alfons Santos, un dels editors de Pasión Eurovisión, que va poder seguir les tres gales d’Eurovisió 2019 des de l’interior de l’Expo Tel Aviv. Santos destaca la qualitat tècnica i artística de la gran Final de dissabte passat, inclòs el seu inici, amb l’espectacular arribada en avió de Netta Barzilai. En Mia Sebastià, enviat especial d’El Nacional, dóna una puntuació de 9,5 a l’organització tècnica del certamen, que considera “la millor en relació a altres anys, incloent també el grafisme i les postcards de presentació dels artistes“. Esteban Espinosa, president d’Ogae Andorra, també va marxar satisfet de l’Expo Tel Aviv quant a organització tècnica. Només hi posa una pega: que la Green Room, enguany, no hagués estat dins el recinte actuaven els cantants; “això ha fet perdre una mica l’essència del Festival, perquè el públic i els artistes estaven separats“. També destaca que en general, l’Expo Tel Aviv és més petit que els recintes on s’ha celebrat darrerament el Festival.

Quan es tracta de valorar l’organització de la logística i els serveis paral·lels al certamen la cosa ja és diferent. Alfons Santos és contundent en la seva resposta: “L’atenció als espectadors, força malament! Per exemple, el que feia referència als transports públics; els horaris, com arribar a l’Expo Tel Aviv…“. Els dos divendres del Festival, el dels assajos convencionals i el dia previ a la Final, van ser centenars els fans que van tenir problemes per tornar al centre de la ciutat des de l’Expo Tel Aviv perquè, en ple shabbat, ja no circul·lava ni un sol autobús de línia. Els taxis anaven sol·licitadíssims i els shuttle buses de l’organització no donaven l’abast. Dissabte dia 18, dues hores abans del Festival, algun dels autobusos de l’organització no van complir els seus horaris, de manera que no van ser pocs els fans que van tenir problemes per arribar a l’Expo Tel Aviv a temps per presenciar el show. Mia Sebastià posa un 6 de nota a l’organització en aquest aspecte; “la ciutat és molt gran, l’Expo Tel Aviv és lluny del centre. A més, no s’ha vist gaire publicitat del Festival, a la ciutat, més enllà de la platja i d’algun carrer cèntric“. Esteban Espinosa està en la mateixa línia; pensa que l’organització del show en aquest àmbit va ser “millorable. Hi havia informació però insuficient i difícil de localitzar. I això inclou la ticket agency que feia la venda de les entrades. Tampoc no hi havia gaire disponibilitat de transport“, a Tel Aviv.

I què passa amb la qualitat artística de la gran Final? Tant per les 26 cançons candidates a la victòria com pels artistes que hi participaven? Alfons Santos diu que “en conjunt, gairebé tot ha estat molt correcte, tot i que aquest cop no hi havia res que destaqués especialment; ni tan sols la cançó d’Holanda. Eurovisió 2019 no passarà a la història precisament per això!“. Santos assegura que hauria preferit que hagués guanyat Itàlia. Mia Sebastià puntua amb un 7 la qualitat artística de la Final. Esteban Espinosa diu que dissabte el nivell de les cançons va ser “força bo“, destacant que “hi va haver varietat de gèneres musicals“. I el resultat d’Espanya? Alfons Santos és taxatiu: “Quan vaig escoltar les cançons que van seleccionar per a la Pre, ja vaig veure que no arribaríem més amunt del lloc 20. ‘La venda’ era la millor de la gala, però el nivell, en general estava sota zero!“. Santos ha estat testimoni del feeling que ha generat entre els fans la cançó espanyola, però sentencia que “una cosa és que la ballis i una altra, que la votis!“. El coeditor de Pasión Eurovisión considera que “seguirem igual si no hi ha un compromís de TVE de buscar autors i cantants que puguin fer alguna cosa diferent“; i precisa, “en Miki ho va fer molt bé, però és la fórmula de TVE el que no funciona! Perquè no cuiden el que és bàsic i principal: la cançó!“. Mia Sebastià assegura que “no m’esperava aquest resultat! És injust! No pensava que acabés entre els 10 primers però sí millor que no pas l’any passat a Lisboa!“. Esteban Espinosa també pensa que la posició número 22, amb només 54 punts, “és injusta. No és una cançó per estar en els primers llocs, però tampoc per haver quedat tan avall! TVE aquest cop s’ha esforçat més, i en Miki mereixia un altre resultat“.

(Foto: Andres Putting)

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Translate »