Posposar Eurovisió faria impossible que se celebrés a l’Ahoy Arena

Si el Festival d’Eurovisió finalment es posposés a causa de la crisi generada per l’epidèmia del coronavirus, el certamen no es podria celebrar a l’Ahoy Arena. El pavelló multiusos de la ciutat de Rotterdam està absolutament ocupat des d’ara i fins a finals d’any. De fet, el període màxim en què no hi ha cap activitat programada, en concret tres setmanes, és entre el 19 de juliol i el 10 d’agost. Insuficient per poder muntar l’escenari i, després, començar la ronda d’assajos i acabar amb els tres concerts en directe. A més, aprofitar aquest període d’estiu per fer-hi el Festival significaria perdre molta audiència, ja que el el show hauria de celebrar-se en ple mes d’agost i les dates, per una altra banda, coincideixen de ple amb els Jocs Olímpics d’Estiu, que s’han de fer a Tòquio.

Més enllà d’aquesta data, l’Ahoy Arena queda lliure 18 dies entre finals d’agost i el 9 de setembre; 12 dies entre el 30 de novembre i l’11 de desembre; deu dies entre finals de juny i primers de juliol i nou dies entre el 15 i el 23 de novembre. A part dels pocs dies de marge per muntar l’escenari, fer assajos i concerts, juny i juliol queden totalment descartats perquè en aquelles dates s’ha de celebrar l’Eurocopa de futbol en 13 països diferents; una de les subseus és Amsterdam. Per una altra banda, cancel·lar esdeveniments ja programats per tal d’encabir-hi Eurovisió obligaria els propietaris de l’Ahoy Arena a pagar indemnitzacions importants, que probablement haurien d’acabar assumint la Unió Europea de Radiodifusió (UER) i les televisions públiques dels Països Baixos, com a organitzadores del certamen. Més encara, fins a quin punt Eurovisió estaria disposada a fer la competència al Junior Song Contest, un altre esdeveniment propi i que se celebra normalment al mes de novembre? I un problema més, cas de celebrar-se Eurovisió a finals d’anys, seria fàcil trobar amb tan poc temps un pavelló lliure per celebrar l’edició de 2021?

Suspendre Eurovisió, d’altra banda, obligaria els organitzadors a tornar a contractar tot l’equipament tècnic necessari per a un muntatge d’aquestes característiques; des de l’empresa que munta l’escenari i adequa el pavelló per a les retransmissions televisives fins al personal de seguretat. I una altra consideració en contra de la reprogramació: els artistes que han de participar a Rotterdam’20 el pròxim mes de maig ja han fet un forat per al Festival en les seves agendes. Reprogramar en una altra data, significaria que alguns d’aquests artistes es veurien obligats a cancel·lar altres compromisos ja tancats i que, en l’esfera professional, estan blindats amb contractes i assegurances. Més encara: qui pot preveure l’evolució de l’epidèmia per fixar en ple mes de març una nova data per al Festival? La directora de la televisió pública d’Eslovènia, Natalija Gorščak, ja va avançar divendres en una entrevista televisada que l’UER treballa en aquests moments en l’opció de fer un Festival totalment descentralitzat; és a dir, amb actuacions enregistrades en els països d’origen de cada artista dins d’un programa en directe, ja que les votacions sí que no permeten cap altre format.

(Foto: Ahoy Arena)

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Translate »