Russos i polonesos, els que més coneixen l’existència del Festival; els suecs, els que més el veuen

Russos i polonesos són els que més coneixen l’existència del Festival d’Eurovisió; el 99%. És el resultat d’una macroenquesta internacional sobre el certamen que ha dut a terme la consultoria francesa Ipsos. Més de 15.000 persones enquestades d’un total de 28 països. D’aquests, 11 participen al show; entre ells hi ha tots els Big Five. L’enquesta, que es va fer abans de la cancel·lació de Rotterdam’20, també s’ha fet arribar a Austràlia, Corea del Sud, Turquia, els Estats Units, Argentina, Colòmbia, Xile i Sudàfrica. Segons l’estudi, els suecs són els que més veuen el Festival; el 86% dels enquestats asseguren que l’han vist almenys un cop. Per contra, el 26% d’italians entrevistats asseguren que mai no han sentit a parlar d’Eurovisió. A Espanya, el 80% d’enquestats afirmen haver vist almenys un cop en la seva vida el Festival. El 17% va respondre que no l’han vist mai, tot i saber què és. I només el 3% va assegurar que mai no havia sentit a parlar del Festival d’Eurovisió. Fora d’Europa, els països on més es coneix el Festival és la Xina i Aràbia Saudita; el 36% de xinesos enquestats van declarar l’havien vist almenys un cop; a l’Aràbia el percentatge arribava al 35%. A l’Índia l’ha vist almenys un cop el 25% dels enquestats; al Canadà, el 7%, als Estats Units el 6% i al Japó, el 4%.

Respecte al Festival que s’hauria hagut de celebrar el passat dissabte 16 de maig, els italians són els que més entusiastes s’haurien mostrat si el seu país hi hagués aconseguit la victòria: el 31% va declarar que, en aquest cas, s’haurien sentit entusiasmats i el 34%, content. A Polònia, la suma d’aquests dos conceptes també ha estat alta: el 47% s’hauria sentit content si haguessin aconseguit la victòria i el 24%, entusiasmat. A Espanya el 23% s’hauria sentit entusiasmat i el 26%, content. En el rang més baix, els que menys entusiasme haurien sentit per la victòria del seu país a Rotterdam’20 haurien estat els suecs (13%) i els alemanys (9%) (29% i 34% contents, respectivament). I pel que fa a les cançons, el ‘Waterloo‘ d’Abba és el tema més popular de tots els que han passat pel certamen; ha estat votat pel 36% d’enquestats. A Espanya, per exemple, ha estat el més votat (42%), seguit de l'”Euphoria” de Loreen (27%), i del ‘Nel blu dipinto di blu (Volare)‘ de Domenico Modugno (17%). En quart lloc, els enquestats espanyols han deixat el ‘Heroes‘ de Mans Zelmerlöw (10%). A Itàlia, per exemple, els temes més votats han estat el ‘Nel blu dipinto di blu (Volare)’ (43%) i el ‘Soldi‘ de Mahmood (31%). A Rússia el podi l’han ocupat l'”Scream” de Dima Bilan (27%), el ‘Fairytale‘ d’Alexander Rybal (25%) i en tercer lloc, el ‘Waterloo‘ (21%). Podeu consultar l’estudi clicant al següent enllaç:
https://www.ipsos.com/ipsos-mori/en-uk/eurovision-song-contest-65-years-poll-shows-high-awareness-and-viewership-within-and-far-beyond

(Foto: ABC.net.au)

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Translate »