L’opinió d’un expert: Brequette i Ruth Lorenzo, les propostes de major qualitat en la gran final espanyola

Les propostes de Brequette (Run) i de Ruth Lorenzo (Dancing in the rain) podrien ser les més ben valorades pel jurat de professionals en la gran final espanyola on es triaran el tema i l’artista que viatjaran a Copenhaguen. Els telespectadors, de moment, es decanten per Brequette i La Dama, per aquest ordre, segons l’enquesta feta per RTVE a través de la seva pàgina web (Brequette, amb el 41% dels vots i La Dama, amb el 30%, per davant de Ruth Lorenzo, que n’ha rebut només el 22%). Jesús Acedebo, músic, compositor i pianista amb 3 discos al mercat, ens ofereix una breu anàlisi de les 5 candidates a representar Espanya. L’Eurobloc ha volgut ser testimoni de què pensa un professional de la música quan escolta per primer cop cadascuna de les 5 cançons i les veus que les interpreten. Les consideracions d’Acebedo poden orientar una mica sobre quines seran les preferències del jurat d’experts a l’hora de la veritat.

Jesús Acebedo

Jesús Acebedo, nascut a Cerdanyola del Vallès, va publicar el seu primer treball al 2005, titulat 9 estudis per a piano. Al 2012 en va treure el segon (Mupsichology), ja com a part del duet Sigmund’s Mirror, que forma amb la vocalista Paola Graziano. Al desembre passat va publicar el seu tercer treball, 16 peces per a piano. Es tracta d’un àlbum amb tot de temes compostats i interpretats per ell mateix, del qual en tenim un tast al seu web.

Pàgina web del músic Jesús Acebedo

16 peces per a piano és el darrer treball del músic

Aquestes són les impressions de l’artista un cop desvetllades les 5 candidates escollides per RTVE.

Run, un producte amb tots els ingredients per ser un èxit internacional

 
“Brequette ens porta un tema que combina anglès i castellà i que conté tots els ingredients per ser un èxit internacional. L’artista lluu tot el seu potencial vocal al llarg dels 3 minuts exactes que dura la cançó, i sap contrastar a la perfecció els moments íntims i minimalistes (com la introducció amb piano i veu) amb unes tornades plenes de força i de passió  (amb bases de guitarres, baix i percussions intenses). Un tema que va creixent fins culminar en un clímax apoteòsic, i que resoldrà en un final tranquil, quasi cíclic, que ens deixa amb ganes de tornar a sentir la cançó, Un tema molt potent que farà les delícies dels eurofans i de qualsevol amant de la bona música”
Aunque se acabe el mundo, música disco que no aporta res de nou
 
“Jorge González ens presenta un tema latino amb bases electròniques i que, com no podia ser d’altra manera, és cantat en castellà. Els seus 2 minuts i 58 segons estan pensats per fer ballar fins caure extenuat, o com diuen la tornada i el títol de la cançó “aunque se acabe el mundo”.  Sense cap mena de dubte, un tema que agradarà, i molt, els amants de l’estil Bisbal i que serà ballat a moltes discoteques. Un tema ben defensat, però que, siguem sincers, no aporta res de nou”
Estrella fugaz, tocs de balada per a un tema dance
 
“La Dama ens presenta el podríem definir com una balada-dance de 2 minuts i 59 segons cantada íntegramente en castellà. L’he catalogada com a balada-dance perquè alterna parts tranquiles (que podrien sonar perfectamente en un chill out), amb parts ballables amb bases electròniques, i on fins i tot ens sorprendrà gratament un pont de ritmes trencats que va del minut 1:58 al 2:14, en el que podem trobar reminiscències del dubstep”
Seguir si ti, previsible i prescindible
 
“Raúl canta una balada clàssica, amb lletra íntegrament en castellà. És l’opció més clàssica de les 5 propostes. Un tema de 3 minuts i 3 segons, ben cantat i amb un bon acompanyament, però previsible des de la primera nota. Pel meu gust no deixa de ser una balada interpretada correctament, que no se surt en res del guió, i que per tant corre el risc de ser catalogada com a perfectament prescindible”
Dancing in the rain, l’èxit de combinar bona veu, bona melodia i bona instrumentació

“Ruth Lorenzo canta Dancing in the rain, un preciós tema de 3 minuts exactes, que combina castellà i anglès. La cançó comença amb una introducció minimalista, feta amb la bellesa i simplicitat d’una veu femenina acompanyada d’un piano, i anirà guanyant en intensitat i instrumentació fins a arribar a un final èpic i ple de força. La órmula aplicada en aquesta cançó té 3 ingredients que són garantia d’èxit: primer, la veu de la Ruth, neta i plena de matisos. Segon, una melodia preciosa. I tercer, la instrumentació, cuidada fins a l’últim detall. Una cançó que ens capta des del primer segon i que va creixent al llarg dels compassos”
 

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Translate »