Rotterdam’21; un escenari senzill però amb tot de detalls que permetran fer una realització televisiva espectacular

Ja està llest! L’escenari del Festival d’Eurovisió 2021 es va acabar de muntar el passat dimecres i ja és a punt perque s’hi facin els assajos tècnics, és a dir, els assajos dels càmeres i els tècnics de realització. Els càmeres i els seus assistents s’han d’aprendre quan han d’entrar i per on a filmar, dalt de l’escenari, i quins moviments hi han de fer. I òbviament, també han de saber quan i per on han de tornar-ne a marxar. Això també obliga la cabina de realització, que ha de conèixer tota la successió de plànols televisius de què constarà cada actuació, a proposta de cadascuna de les 38 delegacions participants in situ a l’Ahoy Arena, ja que Austràlia finalment no podrà viatjar a Europa; Montaigne entrarà en concurs amb l’actuació enregistrada al seu propi país. L’escenari està envoltat d’una immensa pantalla de led, de 52 metres d’amplada i 12 d’altura i 17.000 focus automatitzats. La Green Room és força més ampla del que s’ha fet sempre per tal de possibilitar les distàncies de seguretat d’acord amb el protocol antiCOVID.

Segons ha explicat Florian Wieder, creador de l’escenari de Rotterdam’21, a Krista calling, la sèrie de reportatges que Krista Siegfrids està fent per a Eurovision.tv, el disseny neerlandès ha estat la seva inspiració a l’hora de fer el seu seu treball específic per al Festival d’enguany. Ha dit que aqueta línia de disseny no se la coneix massa, tot i la seva bellesa. En general, ha afegit, i seguint aquest model d’inspiració, Wieder ha definit l’escenari de Rotterdam com a senzill a primera vista, però carregat de petits detalls que aparentment passen desapercebuts. No ha volgut avançar gaire detalls, per no espatllar el factor sorpresa durant el directe, però ha destacat la realitat augmentada que veuran els espectadors de televisió, una tecnologia que ha requerit de diversos elements instal·lats en l’escenari.

(Fotos: NPO/NOS/AVROTROS NATHAN REINDS via Eurovision.tv)

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Translate »