Tot i perdre audiència, Eurovisió torna arrasar a Espanya

S’han perdut espectadors respecte les dues edicions anteriors, però malgrat això, el Festival va ser el programa més vist ahir en el conjunt de cadenes espanyoles. El certamen el van veure 4.071.000 telespectadors, amb una quota de pantalla del 29,4%. Durant les votacions, aquest percentatge es va elevar fins al 34,1%, amb 4.515.000 espectadors. Al 2019, el certamen va tenir una audiència de 5.449.000 espectadors, amb un 36,7% de quota de pantalla, mentre que l’edició de Lisboa de l’any anterior les xifres oficials van ser de 7.170.000 espectadors i un 43,5%. De moment, amb les dades disponibles fins ara, es desprèn que la quota de pantalla més alta la van tenir als Països Baixos; un 78,5% amb 5.441.000 espectadors. De Grècia només es coneix la quota de pantalla; el 50,2%. Gran èxit també al Regne Unit, amb un 48,5% de quota i 7,3 milions. A França la quota va ser del 31,4%, amb una audiència estimada de gairebé 5,5 milions de telespectadors. Èxit també a Alemanya, on el Festival es va poder veure en dues cadenes; a Das Erste la quota va ser del 26,7% (6,5 milions) i a One, del 4,9% (1,2 milions). A Àustria el 26,2% de persones que miraven la televisió durant el certamen veien Eurovisió i a Itàlia, vencedor de Rotterdam’21, la quota de pantalla va ser del 25%, amb 4,5 milions d’espectadors.

(Foto: Andres Putting via Eurovision.tv)

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Translate »