El Govern de Malta investigarà si es van utilitzar diners públics per inflar les opcions de Destiny en les apostes de pagament

El Govern de Malta iniciarà dilluns que ve una investigació per determinar si es van utilitzar diners públics per inflar les opcions a la victòria de Destiny en les apostes de pagament. En total, i segons s’ha fet públic aquesta setmana, la candidatura maltesa d’enguany ha fet amb una despesa de 650.000€; 300.000€ que havia aportat directament la cadena pública de televisió PBS i 350.000€ més de l’òrgan encarregat de promocionar internacionalment el país com a destinació turística. Segons un reportatge publicat per The Times of Malta, maltesos residents a l’estranger haurien rebut diners a canvi d’apostar per la victòria de Destiny a Rotterdam. Tota aposta feta per un país des de l’interior d’aquest mateix país fa minvar el valor d’aquesta aposta. Malta es va disparar a les cases d’apostes tot just després de la publicació del ‘Je me casse‘ amb què Destiny finalment va aconseguir el setè lloc dissabte passat, però va arribar a ser la favorita a partir del 18 de març i fins als primers assajos sobre l’escenari de l’Ahoy Arena, en què França i finalment Itàlia van aconseguir desplaçar les candidatures de Destiny i de Gjon’s Tears. The Times of Malta posa al descobert també que la PBS suposadament va invertir diners per pagar influencers de les xarxes socials perquè parlessin a favor de Destiny i la seva cançó. Cascada, per exemple, va fer campanya a favor de Malta. Segons la mateixa informació, també s’haurien pagat publireportatges sobre Destiny en format d’informació convencional en diversos mitjans internacionals. Alguns youtubers asseguren que se’ls va oferir l’actuació de Destiny com a inserció publicitària.

(Foto: Andres Putting via Eurovision.tv)

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Translate »