183 milions de telespectadors en un Festival que corona TIX amb el Barbara Dex

Ja és oficial! El Festival d’Eurovisió 2021 va tenir una audiència de 183 milions de telespectadors de 36 països. És la xifra que ha donat Eurovisió en un comunicat de premsa. Segons la xarxa europea, la gran Final de dissabte va tenir una audiència 4 punts superior a la de 2019 a Tel Aviv. Els joves són els que més van seguir la retransmissió; el 52,8% de persones entre 15 i 24 anys van estar veient el Festival, quatre cops més que la mitjana de l’audiència mitjana d’aquest grup d’edat a la resta de canals. A Itàlia, l’audiència del Festival ha estat la millor des de la reincorporació del país al certamen, al 2011; 4,3 milions de telespectadors amb un 24,4% de quota de pantalla. Als Països Baixos, el Festival va ser vist per 5,4 milions de telespectadors; un 21% més respecte Tel Aviv’19. A França es va registrar la millor audiència dels darrers 10 anys; 5,5 milions i un 15% més respecte Tel Aviv. Al Regne Unit es van registrar 7,4 milions de telespectadors; un 6% més respecte el Festival de 2019. És la millor audiència des de 2014. I a Alemanya, l’audiència del certamen va augmentar per onzè any consecutiu: aquest cop, 7,8 milions de telespectadors; un 3% més respecte l’última edició. A destacar el 99% d’audiència que va tenir el Festival a Islàndia. A Finlàndia, la quota de pantalla va ser del 81,4%, amb 1,4 milions de telespectadors; gairebé tres cops més respecte Tel Aviv’19.

Pel que fa al Canal que Eurovisió té a YouTube, la xarxa europea va registrar un trànsit de 50,6 milions de visualitzacions des de 234 països al llarg de la setmana eurovisiva; un 28% més respecte Tel Aviv’19. Aquí, el grup d’edat majoritari van ser els que tenen entre 18 i 34 anys; el 71%. També al llarg de tota aquella setmana, les interaccions amb els comptes oficials del Festival a la Xarxa van ser de 14 milions, només a TikTok van arribar als 4,3 milions, el que demostra la vitalitat del Festival entre els joves. Els continguts a Facebook van arribar a 21 milions de persones, els d’Instagram, a vuit milions. Durant la Final, es van fer més de cinc milions de piulets a Twitter amb alguna de les etiquetes del certamen.

D’altra banda, el web belga SongFestival.be ha atorgat el premi Barbara dex a la pitjor indumentària del Festival a TIX, el representant de Noruega. Els lectors del web han deixat en segona posició a la romanesa ROXEN, i en tercer, a la croata Albina. Completen el Top 5 el representant del Regne Unit, James Newman, i la d’Israel, Eden Adele.

(Foto: Thomas Hanses via Eurovision.tv)

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Translate »