Torí’22 va aplegar 161 milions de telespectadors, amb un share d’audiència tres punts més alt que Rotterdam’21

Audiència de 161 milions de telespectarors i un share del 43,3%; tres punts més que Rotterdam’21. Són les xifres oficials de Torí’22, facilitades aquesta mateixa tarda per Eurovisió. L’any passat, el Festival va comptabilitzar 183 milions, però enguany no hi ha participat Rússia i les xifres d’Ucraïna no s’han pogut comptar a causa de la guerra. Per poder equiparar l’audiència d’un i altre any, si s’exclouen els totals d’aquests dos països de les xifres de 2021, el de Torí ha superat en set milions el número de Rotterdam. El total de 2022, ni el de l’any passat, tampoc no inclou els parcials de vuit països més, que no fan controls d’audiència: Malta, Israel, San Marino, Albània, Azerbaidjan, Croàcia, Montenegro i Macedònia del Nord.

El públic jove, d’entre 15 i 24 anys va ser el grup que més va seguir la gran Final de Torí i suposen el 56,2% de l’audiència global del show. Aquest percentatge és també tres punts superior al de Rotterdam. Itàlia és el país on major increment d’audiència ha tingut el Festival, amb uns 6,6 milions de telespectadors. En un terç dels països participants, la Final va superar el 50% de quota de pantalla. Un cop més, Islàndia, amb el 96,4%, és el lloc on més seguiment va tenir. A Noruega el percentatge va ser del 89,1%, a Suècia, del 81,4% i a Finlàndia, del 72,1%. Els altres països on es va superar el 50% van ser Espanya, Armènia, Dinamarca, Estònia, Grècia, Lituània, Flandes, els Països Baixos i el Regne Unit. En aquest últim país, per exemple, i gràcies a les expectatives creades per la participació de Sam Ryder, es va enfilar als 8,9 milions de telespectadors. Eurovisió ha estat el programa més vist en el que porten d’any, al Regne Unit.

A Tik Tok, els vídeos del Festival han sumat 189 milions de visualitzacions. 3,3 milions de persones van veure la gran Final a través d’aquesta plataforma. Aquí, les interaccions del públic durant tots els dies del Festival han superat els 9 milions. Durant els mateixos dies, el canal oficial d’Eurovisió a YouTube ha sumat 42,3 milions de clics de 232 països diferents. Les persones que van veure la Final a través d’aquest canal van ser 7,6 milions. El país on més es va veure el show des de YouTube va ser Ucraïna, amb 2,2 milions de telespectadors. El 63% de les persones que seguien la Final des de YouTube tenien entre 18 i 34 anys. També durant la setmana eurovisiva, el Festival va generar més de vuit milions de piulets a Twitter, el doble que a Rotterdam. Els perfils oficials del certamen a Instagram, Twitter, Tik Tok i Facebook van acumular 22 milions d’intercaccions entre el dia 1 i el 15 de maig. Els continguts oficials a Facebook van arribar a 24 milions de persones i els d’Instagram, 13,5.

(Foto: Corinne Cumming via Eurovision.tv)

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Translate »